Vanliga frågor

För att ge dig som kund bästa möjliga service, har vi här samlat några av de vanligaste frågorna som kommer till oss. Hittar du inte svaret på din fråga så tveka inte att kontakta vår kundtjänst.

Handla

Vilka fraktsätt använder ni er av?

Vi skickar våra varor med DHL. I Sverige finns cirka 1 300 ombud, som kallas DHL Service Points. Hos dessa ombud kan du enkelt och snabbt hämta ut dina paket. Alla transporter är klimatsmarta. Det betyder att DHL kompenserar för koldioxiden som släpps ut, så att effekten på miljön blir lika med noll.

Lokalt inom Mullsjö och Habo tätort erbjuder vi hemleverans helt utan extra kostnad.

Hur lång är leveranstiden?

Normalt sett har du dina varor inom 1-3 arbetsdagar efter att du lagt din beställning. Om leveransen dröjer längre än väntat, ber vi dig kontakta oss omgående. Angiven tid gäller ej för leveranser utanför Sverige.

Levererar ni utanför Sverige?

Utöver Sverige levererar vi även till Danmark, Finland och Norge. Tänk på att du inte kan betala via Klarna Checkout om du bor utanför Sverige. För beställningar utanför Sverige levererar vi med PostNord.

Betalning

Vilka betalsätt använder ni er av?

Hos oss kan du betala via Klarna Checkout som erbjuder många olika typer av betalning, såsom kort-, bank- eller delbetalning. Du kan även betala via Swish. Hur du vill betala väljer du i webbutikens kassa.

Finns det möjlighet att dela upp sin betalning?

Med Klarna Faktura kan du välja att delbetala i 6-24 månader. När du väljer att betala med faktura kan du välja mellan att betala allt på en gång eller att göra en delbetalning. Du väljer hur du betalar i webbutikens kassa. Fakturan kommer till dig via e-post och du har 14 dagar på dig att betala.

Order & Retur

Hur handlar jag hos er?
  1. När du hittat en produkt du vill köpa klickar du på lägg i varukorg, och du kan på samma sätt fortsätta handla genom att lägga till fler produkter i varukorgen.
  2. När du lagt till alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till webbutikens kassa. Du hittar dit genom att klicka på ikonen uppe till höger som ser ut som en kundvagn. Därefter kan du klicka på till kassan så kommer du till webbutikens kassa. Du kan också ändra varukorgen och ta bort eller ändra antal om du önskar.
  3. I kassan fyller du i dina uppgifter och väljer du betalsätt, sedan klickar på slutför köp för att bekräfta din order.
  4. Din order är nu lagd och du får en orderbekräftelse via e-post. Har du valt manuell betalning får du anvisning om hur du betalar till oss i samma mejl.
  5. Så fort vi har behandlat din order informerar vi dig via e-post.
Kan jag avbryta eller ändra min beställning?

Så länge din order inte är färdigbehandlad av oss, kan du när som helst avbryta eller ändra din order. Kontakta oss omgående ifall du önskar att korrigera din order.

Hur följer jag min beställning?

Kontakta oss om du önskar få spårningsnummer för ditt paket. Sedan kan du enkelt följa din beställning via DHL Service Point.

Hur returnerar jag en vara?

Är du missnöjd med din vara eller vill byta storlek, vänligen kontakta oss.

Hittar du inte svaret på din fråga?